Ziua patru - Munții Trascăului - Iezerul Ighiel

     Astăzi având un traseu mai puțin documentat și nu foarte scurt (vreo 40km) am fost nevoiți să scurtăm poveștile de la cafea, perspectiva unui traseu necunoscut fiind motivul suficient al acceptării acestui mic incovenient.

 Astfel la orele 8 și un pic eram din nou în șa către .....Crama Țelna, primul nostru obiectiv de astăzi. După vreo 9km ce au inclus și o mică deviere de la traseul corect, mulțumită tehnologiei, am ajuns la primul popas propus Crama Țelna, despre care am auzit numai lucruri frumoase. Din păcate lacătul ruginit de pe poartă nu ne-a permis să trăim experiența vizitării unei pivnițe construită în anul 1784 și de supărare am oprit în imediata apropiere a cramei, pe marginea râului Țelna,  unde  am făcut o primă degustare din excelentul #vindeighiu pus în coburi de către Ovidiu- gazda noastră.

 Hidratați suficient am continuat traseul pe două roți pe un drum forestier plin de pietre, de fapt mai bine zis adevărați bolovani șlefuiți de trecerea vremurilor și probabil de apa râului Țelna, cursul căruia îl urmărea.

  Și am tot urmărit cursul râului Țelna luptându-ne cu bolovanii ce formau un așa zis drum forestier sau comunal( DC70)  dacă ne luăm după „conul google maps” cale  de vreo 11km până am ajuns pe un platou montan foarte frumos unde ne-am reîncărcat „bateriile” cu ceva glucide și lichide fiind cumva psihic mulțumiți că greul a trecut ....

 Mulțumirea noastră nu a fost suficientă astfel încât după prima curbă drumul în pantă abruptă a continuat încă aproximativ  2 km când a apărut în față noastră un foarte sănătos gard cu poarta aferentă!!

 După câteva ezitări ne-am luat inima în dinți și având drept aliat atât prietenul nostru  google maps cât mai ales valea ce se vedea după gard am deferecat  poarta și dăi la vale .

 Bucuria și veselia generată de frumusețea traseului de coborâre a fost ușor... ușor estompată atât de dispariția „în iarbă”a drumului comunal DC70 cât mai ales de apariția unor Cumulonimbus în spatele nostru!

 Situația critică ce se prefigura să apară a determinat întrunirea „celulei de criza” și ...invocarea ajutorului divin....ajutor ce nu a întârziat să apară sub forma unui staul de vite proaspăt utilizat ( după miros și urme).

 Nu știm cărui sfânt să îi mulțumim dar cert este că pentru următoarele 2 ore am stat feriți de furtuna generată de urmăritorii noștri în singurul staul de vite din zonă și admirând potopul abătut asupra platoului montan .

 Odată cu apariția soarelui am ieșit să admirăm superbul peisaj montan efectuînd totodată și câteva exerciții de respirație pentru înlocuirea mirosului specific din staul cu aerul ozonat de munte.

 Având în  minte norocul ce l-am avut ( atât la propriu cât și la figurat....unii dintre noi plecând și cu ceva urme de „resturi”pe papuci) nu au mai contat zonele pline de noroi și apă de pe următorii 4 km până la Iezerul Ighiel unde pe o suprafață de 5,5ha se întinde cel mai mare lac carstic din România având o adâncime maximă de 9 metri. Interesant este că lacul  nu are scurgere de suprafață drenându-se subteran, dând naștere pârâului Ighiel.

 După un popas și o mică ședință foto am luat pozițile de coborâre și am urmat cursul pârâului Ighiel pentru următorii 13km până la ......Pensiunea Casa Negrea.

 Aventura de astăzi și faptul că mâine vom plecam în etapa a doua din „Romania pe bicicletă” au fost motive suficiente pentru organizarea unei mici petreceri pe terasa pensiunii. .

 A fost interesant și astăzi, cu ceva experiențe ce nu vor fi uitate prea curând ....

  Mâine decolăm spre ......Transfăgărășan... 

 

https://strava.app.link/BMDamgRUQ7

Cumulonimbus= Formație de nori denși, de culoare cenușie-plumburie, de mari dimensiuni, care se dezvoltă pe verticală de la suprafața pământului până la 10 000 m și aduce furtună cu ploaie și grindină 




















Comentarii