Ziua doi..... MARAMURES - BALATONI KÖRÚT 2019

Ora 5:30....surpriză fratele "deșteptătorului de ieri" (cocoșul din ciorbă ) își face datoria cu sârg!!
     Ora 7:30 oleacă de bicicliști sunt gata de traseul pregătit pentru a doua zi de Maramureș :Breb - Budești - Dealul cu Șmen - Hanul lui Cobâlă - Tivonul Tăurile Chendroaiei - Creasta Cocoșului - Breb.
   Prima parte a traseului urmează curba dealurilor maramureșene din Breb și Budești pe drumul național spre Cavnic, cu o coborâre spectaculoasă și evident doua urcări.... nu la fel de spectaculoase.
   După ce am trecut de Budești, urmează o porțiune de drum numit de localnici Dealul cu Șmen (zonă antigravitațională în termeni tehnici), o zonă de vreo câteva sute de metri unde "dealul e vale".... mai exact iluzia optică că urci o pantă fără să fii nevoit să pedalezi!!... de ar fi fost tot traseul cu "șmen"!!
  Am continuat până la Hanul lui Cobâlă, unde am făcut primul popas, am încercat câteva specialități maramureșene (recomandăm balmoșul) și am participat la " procesul de producție al" pâinii de casă, chiar iese bună pâinea fără.... amelioratori 😊.
  După această experiență autentică a urmat un nou urcuș la finalul căruia am găsit o "pajiște de afini".....unde în 45 de minute am adăugat peste balmoș și o cantitate deloc neglijabilă de afine.
  Timpul nefiind unul din prietenii noștri am continuat alert traseul pe drumul național virând brusc la dreapta după fostul Popas Fogădău pe drumul forestier ce duce către Tivonul Tăurile Chendroaiei.
  Și de aici se "termină veselia".... începe un urcuș pe drum forestier plin de pietre și bălți, urme evidente de la ploile și furtunile recente...... ..fiind doar oleacă de bicicliști începem pe rând, fără a păstra o ordine anume:)), să facem cunoștință cu suprafața mâloasă de pe drum folosind diverse părți ale corpului:)))
  Deși drumul părea a fi pustiu am avut "norocul" să întâlnim un grup de localnici la cules de afine. La întrebarea noastră  cu privire la distanța rămasă până la Creasta Cocoșului răspunsul aproape onomatopeic.. citez "ioiiii" a avut clar un rol mobilizator!!
  În final am reușit sa ajungem în jurul orelor 17 la Tivonul Tăurile Chendroaiei.  Aici am găsit două ochiuri de apă de doar 5 pe 10 respectiv 5 pe 15 m, reminiscenţe ale unui fost lac care era mult mai mare, dar prin colmatare, înmlăştinire, s-a transformat într-un tinov bombat, care are circa 2,7 hectare, o mlaştină oligotrofă, grosimea turbei ajungând la 8 metri.
  Distanța rămasă până la punctul final al traseului-Creasta Cocoșului - , veselia lipsă precum și  ora târzie au reprezentat motive suficiente pentru o parte dintre noi  să facem cale întoarsă spre Breb.
   Doi dintre noi - Vlad și Liviu-au dat la o parte numele de "oleacă de bicicliști" și au continuat solitari traseul până la destinația finală!!
  Restul de 12 "bicicliști" am început coborârea spre Breb, coborâre  e destul de mult spus, primii 3 kilometri au fost de fapt o luptă cu imponderabilitate, puțini reușind să își păstreze echilibru pe drumul forestier ce devine pe alocuri albia unui râu!!
   După încă 3 kilometri de coborâre am ajuns pe la 19:30 la Căsuța Bunicilor, învăluită într-un miros nebun de pancove pregătite de Ramona!!
    Pancovele ( gogoși ardelenești), și ultima sticlă de horincă adusă de Ionel au încheiat cu brio prima partea a aventurii.
    Maramureșul e extraordinar, cu peisaje SUPERBE, cu oameni simpli și ONEȘTI(mulțumim Căsuța Bunicilor), cu zone ce merită descoperite, cu momente ce trebuie trăite............
   Vom reveni probabil când mai prindem experiență pe bicicletă,  deocamdată suntem doar "oleacă de bicicliști de la Bacău"!
   Somn ușor și.... mâine sigur  avem nevoie de "deșteptător" pentru a pleca dis-de-dimineață spre.... BALATONI KÖRÚT!

P. S.dacă totuși mai este cineva interesat de traseu aveți link-ul mai jos : https://strava.app.link/Dk1VsMWtgY