Ziua sapte - Sighisoara - Saschiz

    Sighișoara  este în continuare un punct de referință pe harta turistică a României, cetatea și spiritul orașului te îndeamnă să nu mai pleci…. însă noi am venit să ne dăm cu bicicleta și slavă domnului că dealuri sunt!

 Traseul de astăzi, început în Sighișoara, a continuat până la Mănăstirea Sfântul Dimitrie din loc.Aurel Vlaicu pe asfalt într-o urcare lină.

 Sfântul Dimitrie este o mănăstirea ortodoxă foarte cochetă în proximitatea Sighisoarei ce merită vizitată.

 După câteva plecăciuni la cele sfinte am continuat  spre satul săsesc Vulcan pe un traseu ce a pus la grea încercare caracteristicile MTB ale bicicletelor din dotare pe următorii 10km.

 Soarele împreună cu terenul accidental au fost motive suficiente pentru a devia puțin traseul pe un drum forestier la umbra pădurii.

  Din păcate, pentru cel mare organ al corpurilor noastre ( pielea), nu a fost o alegere bună deoarece nu am știut că la umbra acestei păduri se află “rezervația de  țânțari a Transilvaniei”, speciile existente în această “rezervație”avand abilități de a se hrăni indiferent de viteza victimei.

  După  vreo 5km de luptă cu “micii vampirași zburători” am părăsit rezervația și am ajuns în satul Vulcan, un vechi sat săsesc de pe la 1200 ce încearcă să își găsesca frumusețea de odinioară, fără prea mare succes …deocamdată .

  Punctul central din acest sat este Biserica evanghelică construită în anii 1300 și fortificată în jurul anilor 1500 , informații aflate de la un ultim sas din sat, foarte amabil și bucuros că am ajuns în zonă.

  Traseul de azi având în jur de 60km iar noi nefiind nici la jumătate am hotărât să mărim puțin viteza, o perioadă am reușit însă după ce am trecut de satul Daia ascensiunea pe Dealul Katzenberg( cel mai înalt punct din zonă) a redus drastic media “vitezei de croazieră”.

  După un mic popas pe dealul Katzenberg admirând superba panoramă am început coborârea spre Saschiz, destinația noastră finală de astăzi.

 Cu gândul că această coborâre va fi “ pedepsită” la întoarcere, am  ajuns în satul Saschiz, un alt sat săsesc,atestat din 1300 ce a rivalizat, în perioadă lui de glorie, cu Sighișoara.

 Biserica fortificată din Saschiz a cărei construcție a început în anul 1493 este obiectivul principal din zonă ce merită vizitat.

  Apropierea serii, panta ce ne aștepta precum și cei aproximativ 25 km până la Sighișoara au fost motive suficiente pentru a scurta puțin vizita prin Saschiz.

  După Iezerul Ighiel și Transfăgărășan am crezut că nu ne mai poate surprinde nimic …insa astăzi am fost luați prin surprindere de elevația Dealului Katzenberg, însă frumusețea locurilor “stăpânite” odinioară de sași au meritat fiecare ….pedală!

  La odihnă că mâine suntem invitați acasă la ….Charles .

https://strava.app.link/XsVtb2XUQ7



















Comentarii